Kai Rüütel

kai_ruutel

(metsosopran)

Pärast osalemist Jette Parkeri Noorte Artistide programmis (2009–11) on Kai Rüütel esinenud Londoni Kuningliku Ooperi, Hollandi Rahvusooperi, Teatro Reali, Vlaamse Ooperiteatri, Liceu Suures Teatri, Šoti Ooperi, Théâtre du Capitole’i ja Dallase Ooperiteatri lavadel. Suurepärase laulja ja näitlejana on ta teinud koostööd selliste lavastajatega, nagu Robert Carsen, Laurent Pelly, Keith Warner ja Calixto Bieito.

Hooajal 2017/18 laulis Rüütel Teist daami „Võluflöödis“ (Theater an der Wien), Meg Page’i „Falstaffis“ ja Blanche’i „Mänguris“ (Opera Vlaanderen). Kontserdilaval esitas ta Tallinna Kammerorkestriga Mahleri „Laulu maast“.

Eelmisel hooajal tegi Rüütel oma debüüdi Dallase Ooperiteatris Olgana „Jevgeni Oneginis“. Samuti naases ta Teatro Reali laulma Maryt „Lendavas hollandlases“, järgnes Emilia „Otello“ uuslavastuses Londoni Kuninglikus Ooperis ja Chaya Czernowini ooperi „Lõputu praegu“ maailmaesietendus Vlaandereni Ooperis (lav. austraalia näitleja ja lavastaja Luk Perceval). Kontserdilaval astus Rüütel üles ooperigalal Mumbai Rahvuslikus Etenduskunstide Keskuses koos India Sümfooniaorkestriga.

Kai Rüütel õppis Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis, jätkas õpinguid Haagi Kuninglikus Konservatooriumis ja Hollandi Rahvuslikus Ooperiakadeemias, kus ta omandas magistrikraadi kiitusega. Rüütel võitis Eesti Noorte Klassikalauljate võistlusel esikoha kolmel aastal järjest: 2001, 2002 ja 2003.

Aastal 2009 valiti Kai Rüütel Londoni Kuningliku Ooperi juures tegutsevasse Jette Parkeri Noorte Artistide programmi, mille raames laulis ta Auväärset daami „Mänguris“, Hansukest „Hansukeses ja Gretekeses“, Florat „La traviatas“ (samuti teatri Jaapani turneel), Teist daami „Võluflöödis“ (dir. Sir Colin Davis), Dorothéed „Tuhkatriinus“ ning oli Blanchi („Mängur“), Madame Dangeville’i („Adriana Lecouvrer“), Charlotte’i („Werther“) ja Dunjaša („Tsaari mõrsja“) rollikaver.

Pärast programmi lõppu laulis ta Kuninglikus Ooperis Meg Page’i Robert Carseni „Falstaffi“ uuslavastuses, Wellgundet „Nibelungide sõrmuses“ ja Markiis Malibead „Reis Reimsi“ kontsertlavastuses. Järgnesid debüüdid Šoti Ooperis (Hansuke „Hansukeses ja Gretekeses“), Hollandi Ooperis (Blanche „Mänguri“ uuslavastuses), Vlaamse Ooperiteatris (Sonjetka „Mtsenski maakonna leedi Macbethis“, lav. Calixto Bieito) ja Liceu Suures Teatris (Siegrune „Valküürides“). Viimati laulis ta Anninat „Roosikavaleris“ (Hollandi Rahvusooper), Lilleneidu ja kannupoissi „Parsifali“ uuslavastuses (Teatro Real), Emiliat „Otellos“ ja Nefertitit „Akhnatenis“ (Vlaandereni Ooperiteater), Kate Juliani „Owen Wingrave’is“ (Tolouse’i Théâtre du Capitole), Meg Page’i „Falstaffis“ (Londoni Kuninglik Ooper).

Viimatiste kontsertesinemiste hulka kuuluvad esimene kontsert Eestis (klaveril Roger Vignoles) ja USAs St. Luis Sümfooniaorkestriga (Mozarti Reekviem), palju kiitust pälvinud Elgari „Gerontiuse unenäo“ esitus Kolme koori festivalil, metsosoprani partii Beethoveni Üheksandas sümfoonias koos Hollandi Sümfooniaorkestriga, Mahleri „Rückerti laulud“ Cadogan Hallis, Beethoveni missa C-duur Birminghami Linnaorkestriga ja filharmoonia orkestritega, Zemlinsky „Kuus laulu“ Berliini Filharmoonias ja galakontserdid Lätis ning Tšehhi Vabariigis RTE orkestriga (dir. John Wilson).

 

Telli uudiskiri

Telli rahvusooperi uudiskiri, et olla kursis värske info ning heade pakkumistega.
Uudiskiri saadetakse välja kord kuus.